DutchEnglishFrenchGerman
Naar boven
31 okt

De magie van Lake Bled, Grand Hotel Toplice

Je kent het wel… prachtige meren, ’s ochtends bedekt met een mysterieus dampgordijn welke na zonsopgang ontwaken tot een waar paradijs van rust en natuur waarop het zonlicht weerkaatst als glitter op het water.

Het had zo de setting van Walt Disney’s “Assepoester” kunnen zijn, waar de zingende vogeltjes ‘s ochtends je bed mee komen opmaken….

All I see is magic

Na een korte vlucht van 1u20 minuten zetten we voet aan wal in Ljubljana, de hoofdstad van Slovenië. Een vriendelijke taxichauffeur vroeg ons waarheen, en bij het horen van onze bestemming verscheen er een oprechte glimlach op zijn gelaat, “Grand Hotel Toplice, well that one is very beautiful my ladies!”

Nog geen 40 minuten later arriveerden we op onze bestemming. We moesten onze chauffeur gelijk geven en onze vermoedens werden bevestigd… deze plaats is magisch!

Small luxury hotel of the world, Toplice

Dit authentieke hotel ademt de glorie van weleer, iets wat helemaal past in de dromerige setting van deze Sloveense parel.

We werden meteen warm onthaald door het charmante personeel die ons naar de kamer begeleidde. Toen de deur openging waren we met verstomming geslagen. Niet zozeer door de kamer zelf maar wel door het uitzicht… Eentje om U tegen te zeggen.

Een majestueus balkon vormde het verlengde van de kamer en gaf uitzicht op zowel het meer, de weidse natuur en de besneeuwde bergtoppen.

Memories made at the lake, lasts a lifetime

Beneden aan het lido deck lagen prachtige houten roeibootjes waarmee we het meer konden rondvaren. Heerlijke beleving was het, al moet ik wel bekennen dat als je geen “kajak ervaring hebt” het niet evident was om zo een houten gevaarte te besturen met de nodige hilariteit tot gevolg.

Menig Japanner stond met fotoapparatuur klaar aan de oever om deze niet alledaagse scène van 2 onbezonnen vrouwen in een roeiboot vast te leggen op de gevoelige plaat.  Wat er ook van wezen, wij zijn in ieder geval veilig en droog terug aangemeerd en hebben er heel wat plezier aan beleefd 🙂

Op het dek zelf konden we zonnebaden en zelfs nog een frisse duik nemen in het meer.
Eendjes en zwanen zwommen er lustig rond en lieten zich maar al te graag voeren met brood.

Half board luxury

We verbleven er in halfpension en konden ’s morgens genieten van een uitgebreid ontbijt waar we zowel toegang kregen tot een heerlijk buffet maar ook à la carte konden bestellen. Voor mezelf uiteraard elke dag pannenkoeken en voor Inge standaard een spiegeleitje 🙂

’s Avonds stond ons tafeltje steeds netjes gereserveerd en hadden we de keuze uit een lekker samengesteld menu. Ook aan vegetariërs werd er gedacht. Kortom, elk type gastronoom kon zijn smaakpapillen hier de vrije loop laten.
En Bourgondiërs als we zijn, lieten Inge en ik ons dat zéér welgevallen.

A princess at the wellness

Het hotel beschikte ook over een erg mooie wellness. Hier hebben we genoten van 2 relaxerende massage’s, een beauty treatment, sauna en wat verfrissing in het zwembad.

High tea for 2

Na een gezonde wandeling in de frisse Sloveense lucht was het heerlijk vertoeven in de bar van het hotel. Hier konden we de hele dag door terecht voor een lekkere lunch en/of gebak.

En wat dat laatste betreft… die moet je zeker geproefd hebben als je Bled bezoekt.
De traditionele Kremna cake, dé locale specialiteit en echt superlekker!

Ik was enorm verrast door deze prachtige locatie en dito hotel.
Gewoonweg adembenemend! Mij gaan ze hier zeker nog eens terugzien…

Heb je zelf zin om even te ontsnappen aan de drukte en de magie van Bled te beleven?
Wizz Air vliegt in minder dan 1u30 tot Ljubljana.

Waar wacht je dus nog op? 😉

(Visited 369 times, 1 visits today)